Faustrecht
A long-term documentary about two violent teenagers. The two directors observed Tim and Gibran between their 16th and 18th birthday. Tim is an introverted teen who is subject to uncontrolled fists of violence. The film shows his “odyssey” through institutions and foster homes, “looking for a quiet little spot” (quote Tim). Gibran is an extroverted charmer who uses violence to get what he wants. “I will hit anybody looking to be hit – no matter if man or woman” (quote Gibran). He spends time in a detention centre where he is strongly confronted with his violent behaviour. The film casts a glance behind the statistics of violence, looking at young offenders that are victims of their own.