Fellini e l'ombra
A female director explores the connection between the life and work of Federico Fellini and Jungian analytical psychology. Through Fellini’s The Book of Dreams and other autobiographical texts, she weaves together the fragments of a dialogue between Fellini’s feminine interior voice, the Anima, and the shadow of his unconscious, documenting Fellini’s inner quest through the dark parts of his psyche.