While searching for films made by amateurs, the director discovered hidden treasures that document life in the valleys and villages in the Grisons. In their own way and with a great deal of passion, amateur filmmakers create works that reflect their world view. The enthusiasm with which they pursue their passion is infectious, and when they tell about their filmmaking experiences, even the pro is inspired to reflect on his métier.