Gangbé!
A brass band from the Republic of Benin departs in a bid to conquer the city of Lagos in Nigeria. The film tells of the clash between two Africas. On this long journey to the metropolis, the adventures of a continent are revealed; the new cultural poles of the South and the gaps that still separate these neighbouring countries. In encounters with Femi Kuti and the contemporary ideals of Pan-Africanism, the Gangbé Brass Band finds themselves immersed in a world of new ideas. The story of a different Africa, one that no longer solely aspires to the European dream. In a poetic and funky fashion, it opens up new horizons.