Gyrischachen - von Sünden, Sofas und Cervelats
A high-rise apartment built in the 1960s provides housing for 2500 people from 42 nations. Separated from the city by a river and bounded by towering sandstone cliffs, everyone attempts to live and survive in their own way. Foreigners who have a go at being Swiss, and Swiss who observe with scepticism. They meet in the corner shop run by an Iraqi living in exile, send their kids to a children’s club managed by a missionary, and old drinking mates meet regularly over a beer in the neighbourhood’s only bar. Despite all the differences, they are rather proud of the fact that they come from here.