Hirschfeld – Unbekannter Bekannter
The reputation of the Schauspielhaus Zurich is based on authors such as Bertolt Brecht and actresses such as Therese Giese, who made it a centre of cultural resistance against fascism during the Nazi era. After the war, it was Max Frisch and Friedrich Dürrenmatt whose plays were internationally acclaimed. But the architect of all these successes, the German-Jewish director and dramaturge Kurt Hirschfeld, fell into oblivion.