Im Bann der Quarzkristalle
Quartz crystals – the elegant structures from inside the mountains – have attracted Crystal seekers into the mountains of Uri for centuries. The film accompanies them on their difficult and dangerous task inside the archaic mountain arena, which has undergone such notable developments in recent years. The passion to discover treasures, to expose themselves to the elemental forces of nature and to trace the creation and the meaning of the crystals remains intact. A journey of discovery - a treasure hunt in an impressive natural landscape.