Kantha Bopha, 15 ans déjà
Gachot’s central protagonist is the famous Swiss doctor Beat Richner who has done so much for children in Cambodia. In 1975, the young pediatrician was working in a children’s hospital in Phnom Penh, but had to leave the country due to the invasion of the Red Khmer army. He returns in 1991 and discovers that the country’s children are suffering due to a catastrophic health system. Richner builds four hospitals and one clinic for HIV positive mothers in the next 15 years, in which over 7.2 million children have been treated. For the children of Cambodia, Beat Richner’s hospitals are a substitute for the failing health service.