Kick That Habit
Drawing on trace elements of Jazz and Arte Povera, Swiss duo Andy Guhl and Norbert Möslang use a range of cracked everyday electronic equipment to create abstract sound environments. Alongside free improvisation, they've devoted over 30 years to obsessively fathoming the potential of generative composition by analogue, non-computer-steered systems for their Voice Crack project. Peter Liechti's film is set to be a music film classic - its artful, cinematically unique sequences transcend the usual parameters of documentary.