La strada del marmo
No photo, and indeed no number of photos could possibly convey anything like the reality of the powerful forces, the impending violence and death that from time immemorial have been associated with the quarries of Carrara marble. Many have died over the years, and fatalities still occur. The quarrying is done high up in the clouds at an altitude of more than 2000 metres, where the view can be breathtaking. Beyond the mountains lies the sea. The “Marble Road” as it is called stretches from Carrara like the fingers of a hand, reaching into each of the lateral valleys. Most of the local families have had to mourn at least one victim. This has left its mark on the inhabitants of Carrara.