La vie rêvée
Dominique lives with a few others in a Salvation Army shelter, a place cut off from the “real” world. This results in the inhabitants being marginalized, albeit protected from the outside world, or from a certain “normalcy”. Dominique, a schizophrenic, confides in the filmmaker, talking about his life and his attempts at existence. He describes the power of his visions, which enable him to perceive a double reality: dreams and magic on the one hand, and all that is real on the other. He is aware of the malady that causes his suffering and would like to leave his dream life behind in order to live “like the good guy he knows he is”.