They both have three months to live, at the most. Max Wanner needs a new liver, Fritz Pollatschek a new heart. Only an organ transplant can save them. But how can two men roughly 70 years old become recipients of a donor organ? The arrangement is simple: whoever dies first donates his organ to the other. A crazy and comic friendship develops between the two men that, in the end, even leads to a solution for both of them.