Me duele la memoria
They had to flee, fight for their lives, resist or go into exile. Our witnesses, Liliana, Joao, Teresa, Hector, Oscar and Alberto saw their lives change dramatically on September 11, 1973. On that day the armed forces of General Pinochet put a brutal end to the Chilean path towards socialism, a project of radical transformation initiated by President Allende and supported by an extraordinary popular movement.