Molly Monster
Molly Monster is experiencing something new. She is no longer the centre of attention in her family. The focus has now become the egg, which Mama has laid and Papa is hatching. Little Molly’s parents have absolutely no time left for her. In Monsterland parents bring the eggs to the island to hatch them. Molly, however, must stay at home in her uncle’s care. What’s more, Molly has knitted a lovely hat for the new Monster baby and now her parents have forgotten it at home. Molly thus sets out on the long and difficult journey to the egg island.