Nha Mila
After fourteen years away from her homeland, Salomé is forced to return to Cape Verde to see her dying brother. During her stopover at Lisbon airport, Águeda a cleaning lady recognizes Salomé as Mila, her childhood friend. Águeda invites Salomé to leave the airport and spend the stopover at her home, with the women of her family. The neighbourhood transports her on a spiritual journey, whose destination unfurls a painful bond with her homeland.