Par fom a passion
The film begins with an unpublished passage from the dialect poem “In Greina – Cunfin a ragord” by Meinrado Devittori, which describes a meeting between a poacher and a frontier guard. Using the testimony of three generations, it tells how poachers have had to adapt their methods over the years in a valley of canton Ticino and reveals a reality in which a passionate love of wildlife and nature goes hand in hand with the love of liberty.