Planet of Hope
A documentary film about visions and utopias embedded in a small framework story. Two Swiss astronauts travel back in time in 2430 to bring new perspectives to the unbalanced world of 2020. In insightful discussions with the inhabitants of the earth, new hopeful social models for shaping the future are developed together. In this way, humanity should be led out of a global depression into a hopeful future.