Salata Baladi
21st century Egypt, spurred by the rallying cries of a global clash of civilizations, risks drowning in a xenophobic frenzy. Mary, a grandmother, and her daughter, the filmmaker, join efforts to give Mary's grandson, Nabeel – a mix of Egyptian, Italian, Palestinian and Lebanese with some Russian, Caucasian, Turk and Spanish – a glimpse into possible alternatives: the family's 100 – year history of mixed marriages.