Sans Roland Béguelin et Marcel Boillat, pas de Canton du Jura!
Without Roland Béguelin, Secretary General of the Rassemblement Jurassien, and Marcel Boillat, founder of the Font de Libération du Jura – two solitary men who combined their forces and their determination and succeeded in making the canton of Berne and the Confederation, which for a long time had a very negative view of the separatist awakening, bend over backwards – the canton of Jura would not exist.