SeelenSchatten
Two women and one man, all suffering from severe depression, are accompanied by the filmmaker for a period of one and a half years. Starting point for the film is their acute depressive phase. How does the illness affect their lives? How do they experience their stays in the psychiatric clinic? At what point do they feel healthy once again? SoulShadows explores the darker side of the human spirit and the many facets of depression. Its goal: to promote understanding of those people who, even today, are still stigmatized because of their mental illness.