Tania la Guerrillera
In August 1967, only a few months before Ernesto Guevara's death, his rearguard was ambushed by the Bolivian armed forces and almost completely wiped out. Among the fallen guerrilleros was a woman whose identity was only discovered some months later: Tamara Bunke, citizen of Eastern Germany, 30 years old. This daughter of a German communist went to Cuba in 1961 and trained for a special mission under the protection of Che Guevara: in 1965 she went to Bolivia under a new identity to prepare the organisation of the future Bolivian guerrillas. She engaged in armed warfare from March 1967 until her death.