The Arrow of Time
Mikhail Gorbachev led the Soviet Union into a new era by negotiating far-reaching nuclear arms reductions with the United States. In so doing, he was the main force in ending the Cold War peacefully, which then resulted in a united Germany and a united Europe. Fast-forward to 2017, and the world stands again at disunity, the brink of a new Cold War. How did we get here? The film goes back to speak with Gorbachev himself, and other world leaders.