The Other Half Of The Sky – Stories Of Chinese Businesswomen
The film explores the huge transformation taking place in China today, from the perspectives of four of the country's most powerful businesswomen. They experienced the austerity of China's Cultural Revolution, followed by the subsequent economic boom. Though growing up in a patriarchal society, they have risen from nothing and have become symbols of change, representing a forceful break with the past. Their stories reflect today's China: a country which is impatient to turn away from its rural past and become an industrialized, ultramodern economy.