The Right to Forget
When Lisa asks about her grandfather’s gold mines, the answer is clear: all the documents were burned. As she retraces his links to Mobutu and the mining business in former Zaire, the void in the family archives begins to echo a broader societal question. The Right to Forget brilliantly explores how silence and denial shape both intimate and national memory.