The Siren
A digital exploration, presented as both a VR experience and a screen-based installation, which invites players to question control, self-agency, and the search for meaning in video games and in life. It begins with a heroine in engraved armor, assigned a simple side quest: collect glowing seashells on a beach at dusk. But as the narrator grows increasingly authoritarian, the task becomes a reflection on how we fill the void with rituals, distractions, and romantic ideals.