The Song of Others – A Search for Europe
Does history with all its nightmares have to keep repeating itself? What bolsters the thin layer that shields us from the abyss? In his cinematic essay, the filmmaker explores patterns in which we have been trapped for generations. He follows the trail of devastation left by men in the dictate of power and endless growth. And he encounters other men who transform these legacies and tread different paths.