The Way We Walk
Do Vietnamese people walk differently? This question triggered The Way We Walk, a film made in Saigon. The participants are being interviewed whilst walking on a treadmill. They come up with theories and anecdotes in response to this torturing technique demonstrating the implications of regional politics. This treadmill is the main character: a surface for projection, a machine to tell stories, a Trojan horse to question the policies of censorship.