Une chienne catalane
The film is a combination of three works by the musicians Léon Francioli and Daniel Bourquin. The first is based on research into natural acoustics and a scenario entitled «Moqueuse Muqueuse» (mocking mucous), the story of a virus as it passes through the human body which inspires a radio programme: «Dante's Hell seen from the Outside». This is followed in the context of the same «space research» by a musical production bringing to life Lausanne's Bois de Vaux cemetery. Here the scenario is based on a visit of the echoing cavities of the human cranium, drawing a parallel with the brain functions in juxtaposition with the spaces between the bones. Finally an analysis of the celebrated Hieronymus Bosch triptych «The Garden of Earthly Delights» gives the accompanying music a dreamlike, symbolic touch.