Wahre Szenen
A class is in its last year at a secondary school, only a few months before entering the working world. Because the young students have been attending the lowest performance level in school, and almost all are of foreign origin, the majority of them still have no apprenticeship. Nine students analyse their situation. Discussions and improvised role plays provide insight into their individual worlds.