While the Green Grass Grows: A Diary in Seven Parts
A trance-like, epic film that delves into the wonder of everyday things and events, following the flow of emergence and disappearance. We experience timeless spaces where everything is connected to everything else. A rumination and reflection on dying, origins, dreams, memory and the elementary human urge to tell stories. Mettler composes a meditative trip using his power and sensitivity in dealing with light, image, rhythm and sound.