Wir Bergler in den Bergen sind eigentlich nicht schuld, dass wir da sind
An ethnographic documentary film in three movements, along the lines of a symphony. The three movements reflect the three differing stages of development co-existing within the mountainous canton. In Göschenen, at the foot of the Gotthard, which straddles Europe’s North-South axis, industrialization took hold long ago, and the mountain farmers of old now work in offices and factories. In the Schächtental, however, the traditional family-centric mountain economy survives. Meanwhile, the village of Bristen in the Maderanertal is in the throes of upheaval: while the traditional farming communities still exist, nigh on 250 inhabitants leave the area daily to go to work or school.