Coca – The Dove From Chechnya
For years Zainap Gashaeva has been documenting what is a daily occurrence in her home country of Chechnya: abduction, torture and murder. What President Putin deems “anti-terrorist action” looks increasingly like genocide. The world stays silent, be it out of helplessness, ignorance or opportunism. Filmmaker Bergkraut follows Gashaeva, nicknamed Coca – the dove – as she fights for an international tribunal. Is she tilting at windmills?