Cuba Libre
This underground documentary, filmed in Santa Clara, Cuba, traverses the tension between the memory of the local icon, Ernesto “Che” Guevara, his revolutionary ideas and the daily life in Santa Clara made of poverty, dictatorship and prostitution. This short film regroups monologues of citizens of Santa Clara. Through their testimonies the film opposes their speeches, sometimes quasi-official, and the unsaid that is expressed by their body language. Then, the film interweaves fixed images of “Che” in a way that cuts the rhythm of the running images; weaving through past memories, the present and the ideal.