Four rejected asylum seekers relive the hearing on their reasons for fleeing their home countries, shedding light on the core of the asylum procedure. Will the interviewees be able to describe their traumatic experiences in a way that satisfies the official criteria? For the first time, the film provides insight into this sensitive hearing, thus questioning the asylum procedure itself.