Empathy Creatures
Inside the garden of a busy corporate building, a small sensitive virtual bird flutters. Flaming red, teetering on the edge of burnout, it mirrors the surrounding stress. It needs care! An AI-driven VR installation in two parts: a VR caring ritual experience, and a and a real-time simulation of the bird’s evolving state. This immersive Tamagotchi-like piece explores emotional interdependence and collective well-being.