L'afrique des femmes
What do Ghana, Senegal, Rwanda, Mozambique, Kenya, Ivory Coast and Burundi have in common? They are the birthplaces of as many women, who in Mohammed Soudani's filmic work represent the symbol of the rebirth of a continent ripped apart by genocide, hunger and war. Society's revenge is not a story of men, but of avant-garde women who, despite pressures, obstacles and increasingly difficult challenges, recount their success in the failed history of the last 70 years. A reality that is crudely told directly by the protagonists that becomes the megaphone of feminist victory in macroeconomics, entrepreneurship, public health protection, but also in the preservation of biodiversity.