Le paysage intérieur
Told through the eyes of Yumiko Yamada, a young Japanese architect living in Lausanne who follows the film every step of the way, the viewer becomes acquainted with the players of a major architectural adventure: the construction of the Learning Center at the Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne. Through Yumiko’s encounters we learn more about the architectural and technical tour de force embodied in this avant-garde building – designed by the Japanese architecture firm SANAA – and how important the educational, symbolic, financial and political deliberations were for this enterprise.