Mariam and Textiles
This short documentary narrates two well interwoven stories. One story is about a Syrian woman who makes dolls and dresses them up with folkloric clothes, folklore-based clothes and sometimes artistically imagined costumes. The second is that of textiles in the Levant. This film, which is partially made with the help of artificial intelligence, is meant to render homage to women who have been doing textile-related jobs at least for 10000 years.