Virgin Tales
Evangelical Christians are calling out for a second sexual revolution: chastity! As a counter-movement to the attitudes of today’s culture, one in eight girls in the United Sates has vowed to remain “unsoiled” until marriage. But the seven children of the Wilson family, founders of the Purity Ball, take this concept one step further; even their first kiss will be at the altar. For two years, the filmmaker follows the Wilson offspring as they prepare for their fairytale vision of marriage and documents how the religious right is grooming a young generation to embody an Evangelically-grounded Utopia.