Le quattro volte
A poetic vision of the revolving cycles of life and nature and the unbroken traditions of a timeless place. The story of one soul that moves through four successive lives. An old shepherd lives his last days in a medieval village of Calabria. He is sick, and believes to find his medicine in the dust he collects on the church floor. A new goat kid is born, and make its first tentative steps. Nearby, a majestic fir tree slowly changes through the seasons. The tree now lies on the ground, and is transformed into charcoal through the ancestral work of the local coal makers.