Trop chaud – KlimaSeniorinnen vs. Switzerland
The spectre of climate change is haunting us. Why, despite all the warnings, are we failing to find answers to the greatest challenge of our time? The film provides clarification and tells of the unprecedented trial of strength between a group of elderly female citizens and the Swiss government, which ultimately ends in favour of the plaintiffs at the European Court of Human Rights. – An unprecedented contemporary story about the collective desire for justice.